Atributii
In domeniul protectiei muncii:
- Controleaza la toate locurile de munca aplicarea cu strictete a normelor privind protectia muncii;
- Intocmeste impreuna cu celelalte compartimente functionale din unitate proiectul de masuri si propuneri privind fondurile necesare pentru protectia muncii;
- Analizeaza evolutia si cauzele accidentelor de munca si ale imbolnavirilor profesionale; Informeza operativ conducerea unitatii si a forului tutelar – MTCT – asupra accidentelor de munca colective, mortale sau cu invaliditate;
- Sa asigure evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala la locurile de munca, precum si sa reevalueze riscurile ori de cate ori sunt modificate conditiile de munca si sa propuna masurile de prevenire corespunzatoare, ce vor alcatui programul anual de protectie a muncii: evaluarea riscurilor presupune identificarea factorilor de risc de accidentare si imbolnavire profesionala si stabilirea nivelului de risc pe loc de munca si unitate;
- Sa asigure instruirea si informarea personalului in probleme de protectia muncii, atat prin cele trei forme de instructie (instructiv general, la locul de munca si periodic ), cat si prin cursuri de perfectionare.
In domeniul P.S.I.:
- Prezinta conducerii unitatii propuneri de reguli precise de acces in intreprindere a personalului propriu si a persoanelor din afara;
- Raspunde de aplicarea stricta a acestor reguli. Organizeaza si raspunde de modul in care se asigura activitatea de prevenire si stingere a incendiilor si indeplineste celelalte obligatii prevazute de lege in acest domeniu;
- Asigura instruirea pe linie de PSI a personalului incadrat.